Токаев
Касым-Жомарт Кемелевич
Токаев<br>Касым-Жомарт Кемелевич
Президент Республики Казахстан

Итоги государственного аудита

Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету

Категория: Итоги государственного аудита
Дата: 12.07.2024
Просмотры: 2 Печать страницы

 

 
 

 

 

 

 

Алматы облысы бойынша тексеру комиссиясы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету жөніндегі міндеттерді іске асыруға бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылу тиімділігіне мемлекеттік аудит бойынша

АУДИТОРЛЫҚ ҚОРЫТЫНДЫ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Арна ауылы 2024 ЖЫЛ

 

 

 

Алматы облысы

бойынша тексеру комиссиясы төрағасы

М. Мұсаевқа

 

АУДИТОРЛЫҚ ҚОРЫТЫНДЫ

 

  1. Кіріспе бөлік
    1. Аудиторлық іс-шараның атауы: Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету жөніндегі міндеттерді іске асыруға бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылу тиімділігіне мемлекеттік аудиті.
    2. Мемлекеттік аудиттің мақсаты: Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету жөніндегі міндеттерді іске асыруға бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылу тиімділігіне мемлекеттік аудит жүргізу.

1.3.Мемлекеттік аудиттің объектілері:

  1. «Алматы облысының туризм басқармасы» мемлекеттік мекемесі;
  2. «Алматы облысының туризм басқармасы» мемлекеттік мекемесінің. «Алматы облысының туристік ақпараттық орталығы» коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны;
    1. Мемлекеттік   аудитпен  қамтылған  кезең: 2022 жылдың                1 қаңтарынан бастап 2023 жылдың 31 желтоқсаны аралығы.

II.Негізгі (талдамалық) бөлік

  1. Аудиттелетін саланың жай-күйін қысқаша талдау:

      Өңірдегі туризм саласындағы  мемлекеттік саясатты іске асыруға бағытталған қызметті талдау.

Дүниежүзілік туристік ұйымның мәліметтері бойынша туристік сала авиаөнеркәсіптен бастап қоғамдық тамақтану орындарына дейінгі экономиканың 30-дан астам саласын біріктіреді және өзара іс-қимыл жасасады. Туризм адамның, жалпы қоғамның мүдделеріне қызмет етіп, микро және макроэкономикалық деңгейде табыс көзі болып табылады. Туризм қосымша жұмыс орындарын құрудың негізгі факторларының біріне айналуда, жол және қонақ үй құрылысын дамытуды жеделдетеді, көлік құралдарының барлық түрлерін өндіруді ынталандырады, халықтық қолөнер мен аймақтар және елдердің ұлттық мәдениетін сақтауға ықпал етеді.

Туризм экономиканың басым саласы болып табылатын елдерде жалпы өнімінің 80% - на дейін жеткізе алады.

Басқарма өз қызметінде Алматы облысының 2023-2025 жылдарға арналған даму жоспарын, Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың 2023-2029 жылдарға арналған тұжырымдамасын және басқа да стратегиялық құжаттарды басшылыққа алады.

Алматы облысының туристік әлеуетін «Іле-Алатау», «Шарын», «Көлсай көлдері» мемлекеттік ұлттық табиғи парктері, Қапшағай су қоймасы, Балқаш көлі, Тамғалы петроглифтері, Талхиз қаласы, Алматы тау кластері және басқа да көрнекті орындар құрайды. Алматы облысының «Visit Alatau» жаңа туристік бренді қабылданған және бекітілген.

Қазақстан Республикасының Алматы облысындағы Ұлттық статистика бюросының деректеріне сәйкес 2023 жылғы қаңтар - желтоқсан аралығында ішкі туризм – 408 129 адамды құрады, 13% - ға ұлғайды (2022 жылы-354 842 адам). Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың 2023-2029 жылдарға арналған тұжырымдамасына сәйкес Алматы облысы бойынша 2023 жылға арналған нысаналы индикаторға (402 мың турист) қол жеткізілді. Бұдан басқа, Алматы облысы мен агломерация аумағында орналасқан мемлекеттік ұлттық парктердің («Іле-Алатау», «Көлсай көлдері», «Шарын») деректерімен бірге ішкі туристер саны 1,5 млн.астам адамды құрайды. 2023 жылдың қорытындысы бойынша «Іле-Алатау» МҰТП бойынша – 713 мың адам (713327); 2023 жылдың қорытындысы бойынша «Көлсай көлдері» МҰТП бойынша – 245 мың адам (244 733); 2023 жылдың қорытындысы бойынша «Шарын» МҰТП бойынша – 115 мың адам (115 569).

2022 жылы  Алматы облысының аумағында туристерді қабылдаудың 244 объектісі жұмыс істейген. Орналастыру объектілерінде қызмет көрсетілген келушілер саны – 281,0 мың адамды құраған, өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өсім 23%-ға, көрсетілген ақылы туристік – сауықтыру қызметтерінің көлемі 5,4 млрд.теңгені немесе 2021 жылдың тиісті деңгейіне 164% -. құрады (2021 ж. - 3,3 млрд. теңге.), аудандардағы орналастыру объектілерінің біржолғы сыйымдылығы 13,1 мың орынды құраған.

"Іле-Алатау", "Шарын", "Көлсай Көлдері" ұлттық парктерінің деректеріне сәйкес 2022 жылы келушілер саны 900 мыңға жуық адамды құрады.

Алматы облысының туристік саласының негізгі капиталына инвестициялар көлемі 2022 жылы 12,94 млрд. теңгені құраған.

«EQonaq» ақпараттық жүйесінің деректеріне сәйкес (шетел азаматтарын есепке алу) Алматы облысы 2023 жылдың қорытындысы бойынша республика бойынша Алматы (406,9 мың) және Астана (207,1 мың) қалаларынан кейінгі бірінші үштікте (83,6 мың) тұр. 2024 жылдың бірінші тоқсаны бойынша «ЕQonaq» бойынша тіркелген шетелдіктер 26 мыңнан астам адамды құраған.

Облыс бойынша Bedtax шетелдік туристеріне жарна мөлшерінен алынатын салық көлемі бүгінгі күні 68,2 мың теңгеден 5,0 млн. теңгеге дейін өскен.

Туризмнің флагмандарының бірі-Алматы тау  кластері және әрбір екінші шетелдік турист Алматы агломерациясына барады. 2023 жылы облыстың туристік объектілерінде және ұлттық парктер аумағында 239 млн.теңгеге жол және жұмсақ туристік инфрақұрылым құру бойынша жұмыстар жүргізілді. 2023 жылы облыстың 15 туристік аумағында 337 шақырым таулы соқпақтар мен маршруттарды абаттандыру жұмыстары жүргізілген.

Облыстың 15 туристік аумағында 337 км таулы соқпақтар мен маршруттарды абаттандыру бойынша жұмыстар жүргізілген, оның ішінде Көлсай көлінде 32 қоқыс жәшігін, 100 метрлік пирсті орнату және оны жарықтандыру, 10 беседка, 45 орындық, фотоаймағы бар 10 қарау алаңы, 16 ақпараттық қалқан, 160 көрсеткіш, 3 жаяу көпір, жолдар бойындағы 200 шаршы метр алаңдарды және балаларға арналған ойын алаңдарын көгалдандыру және т. б.

Бұл жұмыстар мүмкіндіктері шектеулі адамдардың жайлы болуын ескере отырып, табиғи ландшафтқа барынша сәйкес келетін табиғатқа барынша ұқыпты қарау жағдайында жүргізілген.

Туризм саласындағы кәсіпкерлік субъектілерін мемлекеттік қолдау шеңберінде субсидиялардың 4 түрі бойынша тұрақты жұмыс істейтін 3 комиссия жұмыс істейді (Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2021 жылғы 31 желтоқсандағы № 415 бұйрығы).

Туристік бағытты дамытқысы келетін кәсіпкерлерге туристік объектіні және жол бойындағы сервисті, оның ішінде этно, эко туризмді салу ретінде субсидиялар бөлу шеңберінде шығындардың 10% өтеу көзделген. Бұдан басқа, ұстауға ай сайын 83 300 теңге көлемінде субсидия төленетін субсидияланатын санитариялық-гигиеналық тораптардың тізбесі айқындалды.

Алматы агломерацмиясы шеңберінде Алматы облысының аумағы бойынша 2028 жылға дейін 100-ден астам санитарлық-гигиеналық торап орнату жоспарланған.

2022 жылдан бастап инвесторларды тарту арқылы туристік сала қызметінің сапасын арттыруға бағытталған жобалар іске асырылуда (бірқатар пайдалануға берілді). 32 жеке инвестициялық жоба іске асырылуда. Оның ішінде «Golden beach Kapshagai», «Makao Luxury Village» кешендері, «Көк тау» тау шаңғысы курорты (7 млрд.теңге), Шарын ұлттық паркінің аумағында, Түрген шатқалында Жаңа Sharyn визит-орталықтарының құрылысы. «SAF RESORT» санаторий-курорттық сауықтыру кешенінің ашылуы және т. б.

2023 жылы «AMANAT» партиясының 2023-2027 жылдарға арналған  «ХАЛЫҚПЕН БІРГЕ!» облыс аудандарында ЧИ есебінен 12 жоба іске асырылды.

2024 жылы «AMANAT» партиясының 2023-2027 жылдарға арналған «ХАЛЫҚПЕН БІРГЕ!» облыс бойынша облыс аудандарында жеке қаражат есебінен 14 жобаны іске асыру қажет.

Инвестицияларды тарту мақсатында әлеуетті инвесторларға тұрақты негізде туристік дестинациялардың тұсаукесерлері ұсынылған.Мәселен, мемлекеттік-жекешелік әріптестік шеңберінде өзара іс-қимыл ұсынылады. Әкімдік тарапынан жер учаскесі берілетін жерде қажетті инфрақұрылым (жол, электр, кәріз және т.б.) жеткізіледі. Бұдан басқа, объект пайдалануға берілгеннен кейін туристік объектінің құрылысын 10% мөлшерінде субсидиялау көзделген (Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2021 жылғы 31 желтоқсандағы № 415 бұйрығы).

Ағымдағы жылы облыс әкімдігі мен «Oi-Qaragai» инвестициялық тобы арасында жалпы құны 58,7 млрд.теңге болатын Ақтас үстіртіндегі «Oi-Qaragai» тау курортын кеңейтуге қатысты инвестициялық жобаны іске асыру бойынша ынтымақтастық туралы Меморандумға қол қойылды, оның ішінде ағымдағы жылы 18,3 млрд. теңгені тарту жоспарлануда.

Оған сәйкес әкімдік 2 санат бойынша қуаты 15 мВт қосымша электрмен жабдықтауды, жолдарды және т. б. курорттың шекарасына дейін жеткізілмек.

2023 жылдың қорытындысы бойынша Алматы облысы бойынша туризм саласындағы негізгі капиталға инвестициялар көлемі 60,05 млрд. теңгені құраған, бұл республика бойынша екінші көрсеткіш болып табылады.

Облыстың туристік индустрия объектілерін/субъектілерін әлеуметтік желілерде, Google, Яндекс сияқты халықаралық картографиялық сервистердің интернет-сайттарында орналастыру бойынша жұмыстар жүргізілді. Сонымен қатар, облыс бөлінгеннен кейін жаңа шекарада туристік қызметтер көрсететін объектілерді анықтау үшін «Alma. reg» (App store арқылы жүктеуге болады) қосымшада туристердің өңірде жайлы болуы үшін барлық қажетті ақпарат, оның ішінде дестинациялар, орналастыру орындары, санаторийлер, көліктер, курорттар және өзге де пайдалы ақпарат бар.

2023 жылғы облыстың туристік әлеуетін арттыру және ішкі және келу туризмін дамыту мақсатында «ALATAU HIKE» халықаралық туристік форумы ұйымдастырылған.

Форум аясында 2 ақпараттық тур ұйымдастырылды, оған Ұлыбритания, Италия, Нидерланды БАҚ өкілдері және БАӘ, Катар, Ресей және Әзірбайжан елдерінің туроператорлары қатысқан. Өңірдегі ең қарқынды дамып келе жатқан туризм түрлерінің бірі-эко-этно және агро-туризм. Туризмнің осы бағыттарын ілгерілетуге Жамбыл, Қарасай, Еңбекшіқазақ, Талғар, Кеген және Райымбек аудандарына ерекше көңіл бөлінген.

Жүргізілген зерттеулер мен әзірленген Мастер-жоспарды түгендеу нәтижесінде бірқатар жаңа туристік өнімдерді қалыптастыру қарастырылған. Атап айтқанда, Еңбекшіқазақ ауданында орналасқан жүзімдіктер мен шарап зауыттарының базасында «Орта Азияның шарап алқабы» туристік өнімін (Karakemer, Issykwine, Arba Wine, Bacchus, Gold Product), Райымбек және Кеген аудандарында Баянкөл шатқалы, Тұзкөл көлі, Қарқаралы жайлауы, Текес сарқырамасы, су қоймасын дамытуға болады Бестөбе хан шыңын ескере отырып Тәңірі «Аспан патшасы», балық аулау, сүңгу, Балқаш көлінде трофейлік аң аулау. Бұдан басқа, аса, Баян-көл, Шарын, қара шатқалдарында экологиялық кемпинг және глампинг аймақтарын салу, ұлттық құндылықтарымызды дәріптейтін қазақ үйлерінен тұратын этно-ауылдарды ашу бойынша инвестициялық ұсыныстар әзірленген.

Сонымен қатар шешуді қажет ететін мәселелер бары көрінеді:

Алматы тау кластерінде, яғни МҰТП және қорғалатын аумақта инженерлік инфрақұрылымды құру жөніндегі нормалардың болмауына байланысты әкімдік мемлекеттік ұлттық табиғи парктердің аумағында орналасқан туризм объектілеріне инженерлік инфрақұрылымды тарту жөніндегі заңнамаға өзгерістер енгізу туралы мәселе бірнеше рет көтерген.

Аталған ұсыныстар Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің орынбасары 2023 жылы 10 сәуірдегі және Қазақстан Республикасы Парламенті Сенатының төрағасы М. Әшімбаевтың 2023 жылғы 26 сәуірдегі сапары барысында айтылған.

Басқарма ҚР Мәдениет және спорт министрлігімен бірлесіп кейбір заңдарға, оның ішінде Бюджет кодексіне, ««жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы», «туристік қызмет туралы» заңдарға тиісті өзгерістер мен толықтырулар енгізу бойынша заң жобасын әзірлеген. Бұл туристік объектілерге инженерлік инфрақұрылымды жеткізуге мүмкіндік береді. Қазіргі уақытта заңнамаға өзгерістер жобасы ҚР уәкілетті органдарымен келісілуде.

Бұдан басқа, Көлсай көлдерінің аумағындағы туристік ағымды реттеу және ұсынылатын сервистің сапасын арттыру мақсатында ұлттық парк жанындағы автотұрақтарды, қоғамдық тамақтандыру объектілерін және сауда дүңгіршектерін ауыстыру жөнінде шаралар қабылдануда. Сондай-ақ туристік дестинацияда көрсетілетін қызметтерге ақы төлеу әдістерін жүйелеу, оның ішінде төлемнің бірыңғай және бекітілген нысанын жүргізу сияқты мәселелер.

 

2.2.Мемлекеттік аудиттің негізгі нәтижелері.

Аудит нәтижелері, соның ішінде Қазақстан Республикасының заңнамасы нормаларының, сондай-ақ мемлекеттік аудит объектілері актілерінің анықталған бұзушылықтарының жалпы сомасы қысқаша  нысанда     ұсынылады: Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету жөніндегі міндеттерді іске асыруға бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылу тиімділігіне жүргізілген мемлекеттік аудитпен бюджет қаржысы есебінен  бөлінген жалпы сомасы 1 677 919,4  мың теңге  бюджет қаражаты қамтылып Қазақстан Республикасының бюджеттік және өзге де заңнамалары талаптарын сақтамау бойынша жалпы сомасы 450 276,1 мың теңгеге бұзушылықтар анықталды, соның ішінде:

- 164 089,0 мың теңге қаржылық бұзушылықтар (оның ішінде бюджет есебіне өтелуге жататыны – 2844,5, мың теңге және қалпына келтіруге жататын ы – 161 244,5  мың тенге);

- 28 483,9 мың теңге тйімсіз жоспарланған;

- 257 703,2 мың теңге тиімсіз пайдаланған;

- 9 рәсімдік сипаттағы бұзушылықтар орын алған.

1. «Алматы облысының туризм басқармасы» мемлекеттік мекемесі  бойынша:

1. 2022 жылы 004 «Туристтік қызметті реттеу» бағдарламасы бойынша 25 894,0 мың теңге жоспарланған, нақты шығысталғаны 7 257,0 мың теңге болып 28 пайызға игерілген. 18 637,0 мың теңге игерілмеген.

Бюджеттік кодекстің 3-бабы 1-тармағының 12-4) тармақшасын, 4-бабы 12) тармақшасын басшылыққа алынбай, Мекеме 2022 жылға жоспарланып берілген 18 637,0 мың теңге қаражаты тиімсіз жоспарланған болып табылады

2. 2023 жылы: 004 «Туристтік қызметті реттеу» бағдарламасы бойынша  315 782,6 мың теңге жоспарланған, нақты шығысталғаны 305 855,8 мың теңге болып 96,8 пайызға игерілген.

Бюджеттік кодекстің 3-бабы 1-тармағының 12-4) тармақшасын, 4-бабы 12) тармақшасын басшылыққа алынбай, Мекеме 2023 жылға жоспарланып берілген 6500,0 мың теңге қаражаты тиімсіз жоспарланған болып табылады

3. 032 «Ведомствалық бағыныстағы мемлекеттік мекемелер мен ұйымдардың күрделі шығыстар» бағдарламасы бойынша 2023 жылға 6 455,0 мың теңге жоспарланған, нақты шығысталғаны 2 191,7 мың теңге болып 33,9 пайызға игерілген. 4263,3 мың теңге игерілмеген. Оның ішінде 26,2 мың теңге үнемделген қаржы, 890,2 мың теңгеге міндеттімелірін тиісінше орындамаған мердігерлерді бойынша  талап арыз берілген (осы аудиторлық есептің 032 «Ведомствалық бағыныстағы мемлекеттік мекемелер мен ұйымдардың күрделі шығыстар» аудиті бөлімінде қарастырылды). Ал 3346,9 мың теңге қаржы игерілмей қалған себебі тамыз айында жоспарланған «ноутбук» сатып алулар өтпей қалған соң, сатып алулар желтоқсан айында өткізілгеннен болған.

Бюджеттік кодекстің 3-бабы 1-тармағының 12-4) тармақшасын, 4-бабы 12) тармақшасын басшылыққа алынбай, Мекеме 2023 жылға жоспарланып берілген 3346,9 мың теңге қаражаты тиімсіз жоспарланған болып табылады.

4. Бухгалтерлік есепті жүргізу, қаржылық есептілікті жасаудың дұрыстығы мен анықтығын тексеруде жылдық есептілік бұрмаланған. Қазақстан Республикасының  2014 жылдың 5 шілдедегі № 235-V ҚРЗ «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы» Кодексінің 238 бабының 1 тармағы бойынша мекеменің бас есепшісіне елу айлық есептiк көрсеткiш мөлшерiнде айыбпұл салу қарастырылған.

  5. 2023 жылғы 032 «Ведомствалық бағыныстағы мемлекеттік мекемелер мен ұйымдардың күрделі шығыстар» бюджеттік бағдарламасының аудитінде  көрсетілген "CIFRTECH" ЖШС-нан сатып алынған 2 дана 528,0 мың теңгенің «моноблогі» бухгалтерлік ерепте қорлар терінде 1300 шотында көрсетілген.

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 03.08.2010 жылғы №393 бұйрығымен бекітілген «Мемлекеттік мекемелерде бухгалтерлік есепке алуды жүргізу қағидалары»-ның  244,245 тармағының талаптары толық басшылыққа алынбаған. 

 Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2010 жылғы 15 маусымдағы № 281 бұйрығымен бекітілген «Мемлекеттік мекемелердің бухгалтерлік есепке алу шоттарының жоспары»-ның 16 тармағы мен Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 03.08.2010 жылғы №393 бұйрығымен бекітілген «Мемлекеттік мекемелерде бухгалтерлік есепке алуды жүргізу қағидалары»-ның  244, 245 тармағының талаптары сақталмай, 528,0 мың теңгенің «моноблок»  қорлар ретінде 1300 шотында көрсетіліп, негізгі құралдар  2360 шотына есепке көрсетілмеген. Бұл  қателіктер қаржылық заңбұзушылықтарға жатады. Аудит барысында есепке алынды.

6. Сонымен қатар 2022 жылдың бухгалтерлік есептің аудитінде бұрыннан 2013 жылдан  келе жатқан қорларға жататын 40,0 мың теңгенің 20 дана флеш-карталар негізді құралдарда 2360 шотында есепте көрсетілгені анықталды.

Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2010 жылғы 15 маусымдағы № 281 бұйрығымен бекітілген «Мемлекеттік мекемелердің бухгалтерлік есепке алу шоттарының жоспары»-ның 10 тармағы мен Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 03.08.2010 жылғы №393 бұйрығымен бекітілген «Мемлекеттік мекемелерде бухгалтерлік есепке алуды жүргізу қағидалары»-ның  196, 199 тармағының талаптары сақталмай, 40,0 мың теңгенің 20 дана «флеш-карталар»  негізгі құралдар  2360 шотына қорлар ретінде 2360 шотына есепке көрсетіліп, қорлар болып 1319 шотына есепке көрсетілмеген. Бұл  қателіктер қаржылық заңбұзушылықтарға жатады. Аудит барысында есепке алынды.

          Алайда ЖК " НУРМАГАНБЕТОВ АЙДАР" жұмыстарды 22 желтоқсанда 22 күнге кешіктіріп  орындаған. 64,2 мың теңгег тұрақсыздық айыбы ұсталмаған. Бұл  қателіктер рәсімдік заңбұзушылықтарға жатады.

 Осыған орай Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу Заңының 12 бабының 4 тармағы сақталмай, Мекеме өзімен жасалған келісім-шарт бойынша міндеттемелерді тиiсiнше орындамаған өнім берушіні жосықсыз қатысушылар деп тану туралы талап қойып сотқа жүгінбен.

8. 2023 жылы 004 «Туристтік қызметті реттеу» бюджеттік бағдарламасы  бойынша Мекеме 31 тамызда "Айым-2020" ЖШС-мен 237 116,5 мың теңгеге Ерекше «қорғалатын табиғи аумақтардағы туристік жолдарды жақсарту қызметтері» үшін  №24 келісім шарт бойынша Мекеме «Аумақтарды жөндеу абаттандыру бойынша жұмыстар» жұмыстарын  жобалау-смета құжаттамасыз өткізген. Бұл Қазақстан Республикасының 2008 жылғы 4 желтоқсандағы N 95-IV Бюджет кодексінің  3 бабының    1-тармағының 12-4) тармақшасы  мен  талабына сәйкес,  ҚР заңнамасына сәйкес келмейтін шешімдер қабылдағаны үшін жауапкершілікте болады және Кодекстің 104-1 бабының талабы бұзылып, Мекеме «Аумақтарды жөндеу / абаттандыру бойынша» жұмыстардын жобалау-смета құжаттамасыз өткізіп 237 116,5 мың теңге сомасындағы бюджет қаражатын тиімсіз пайдаланған.

 Бұл бұзушылық тиімсіз пайдаланған болады. Жіберілген кемшілікке жауапты тұлға сол кездегі мекеме басшысы А.Теменов болып табылады. Осы бұзушылық үшін ҚР ӘҚБтК-нің 234-1-бабы бойынша әкімшілік жауапкершілік қаралған. Аудит барысында 2024 жылдың 27 мамырында №45 хаттама толтырылды.

Сонымен қатар сатып алулардың сметасы бойынша көпір салу қарастырылған. Ал Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 16 мамырдағы № 202-V ҚРЗ   «Рұқсаттар және хабарламалар туралы» Заңының   «Сәулет, қала құрылысы және құрылыс саласындағы қызметті лицензиялау» бөліміндегі «Жобалау қызметіне лицензия» 5 тарауының 8 тармақтағының 4 тармақшасы  бойынша «көпiрлер мен көпiр өткелдерiн, оның iшiнде көлiк эстакадалары мен көп деңгейлi жолайрықтарын қамтитын технологиялық жобалау (көлiк құрылысы жобаларының технологиялық бөлiгiн әзiрлеу)» және «Құрылыс-монтаж жұмыстарына лицензия» 6 тарауының 2 тармақтағының 3 тармақшасы  бойынша «көпiрлер мен көпiр өткелдерiнiң тiрек конструкцияларын монтаждау» лицензияны қажет ететін қызметтер мен жұмыстар екені көрсетілген. Алайда жұмыстарды сатып алуда лицензия қажеттігін талап етпеген. Бұл Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 16 мамырдағы № 202-V ҚРЗ   «Рұқсаттар және хабарламалар туралы» Заңының   «Сәулет, қала құрылысы және құрылыс саласындағы қызметті лицензиялау» бөліміндегі «Жобалау қызметіне лицензия» 5 тарауының 8 тармақтағының 4 тармақшасы  мен 6 тарауының 2 тармақтағының 3 тармақшасының  талаптары бұзылып, лицензия қажет ететін қызметтермен жұмыстарға лицензия сұрамай сатып алуларды өткізген. Жіберілген кемшілікке жауапты тұлға сол кездегі мекеме басшысы А.Теменов болып табылады.

2. «Алматы облысының туризм басқармасы» мемлекеттік мекемесінің. «Алматы облысының туристік ақпараттық орталығы» коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорны бойынша:

1. 2022 жылғы 11 қарашада №50 келісім шарт бойынша «Өнім беруші» ИП Толеуханова  Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 8 күнге кешіктірілген.

Шарт сомасының 10% -ынан Тұрақсыздық айыбы 16,8 мың теңге Мердiгерден бюджет кiрiсiне өндiрiп алуға жатады.

2. 2022 жылғы 11 қазанда №53 келісім шарт бойынша «Өнім беруші» YELYUBAI RESEARCH GROUP Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 17 күнге кешіктірілген. Мердігерден 106,4 мың теңге мердiгерден бюджет кiрiсiне өндiрiп алуға жатады.

3. 2023 жылғы 05 мамырдағы №30 келісім шарт бойынша, «Өнім беруші» АҚ ЖОЛ ЖШС-і Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 57 күнге кешіктірілген. Мердiгерден 1991,8 мың теңге бюджет кiрiсiне өндiрiп алуға жатады.

4. 2023 жылғы 13 шілдедегі №44 келісім шарт бойынша «Өнім беруші» ВидеоСтайл ЖШС-і VideoStyle Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 11 күнге кешіктірілген.

Осы сома 239,4 мың теңге Мердiгерден бюджет кiрiсiне өндiрiп алуға жатады.

5. 2023 жылғы 18 шілдедегі №45 келісім шарт бойынша «Өнім беруші» ИП ДАС, Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 4 күнге кешіктірілген. Мердiгерден 51,9 мың теңге бюджет кiрiсiне өндiрiп алуға жатады.

6. 2023 жылғы 15 қыркүйегіндегі №50 келісім шарт «Өнім беруші» KAZAKHSTAN TRAVEL HUB ЖШС-і Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 22 күнге кешіктірілген. Мердiгерден 374,0 мың теңге бюджет кiрiсiне өндiрiп алуға жатады.

  7. 2023 жылғы 17 наурызда мемлекеттік сатып алудың Кәсіпорын Қазақстан Республикасының Республикалық бюджетіне 08.08.2023 жылы 20 586,7 мың теңгені ҚҚС (105101) төлем кодына негізсіз аударған, бұл жоғарыда көрсетілген сомаға бюджет қаражатының тиімсіз жұмсалуына әкеп соққан. 2023 жылға бөлінген 20 586,7  мың теңге тиімсіз жоспарланған және  бюджет қаражаты тиімді пайдаланылмаған.

  8. 2022 жылғы 14 қарашада №51 келісім шарт бойынша Жеткізуші мемлекеттік сатып алу туралы шартты жасасудан жалтаруына байланысты., Aerospace construction group ЖШС-ды Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы сотқа талап-арызбен жүгінбеген.

          9. 2023 жылғы 20 наурыздағы №17 келісім шарт бойынша Жеткізуші мемлекеттік сатып алу туралы шартты жасасудан жалтаруына байланысты. "ЖК АЯН"-ды  Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы сотқа талап-арызбен жүгінбеген.

          10. 2023 жылғы 27 наурыздағы №18 келісім шарт бойынша Жеткізуші мемлекеттік сатып алу туралы шартты жасасудан жалтаруына байланысты. "ИП Kaisar"-ды  Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы сотқа талап-арызбен жүгінбеген.

11. 2023 жылғы 12 шілдедегі №41 келісім шарт бойынша Жеткізуші мемлекеттік сатып алу туралы шартты жасасудан жалтаруына байланысты. «Өнім беруші» KanaTrade ЖШС-і Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы сотқа талап-арызбен жүгінбеген.  

12. 2023 жылғы 05 мамырдағы №30 келісім шарт бойынша «Өнім беруші» АҚ ЖОЛ ЖШС-і Орындалған жұмыстар актісіне сәйкес жұмыстар 57 күнге кешіктірілген. Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы сотқа талап-арызбен жүгінбеген.

(Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 04 желтоқсандағы № 434-V ҚРЗ Мемлекеттік сатып алу туралы Заңының  12-бабы 4-тармағының екінші бөлігінің 3 тармақшасы бойынша өнім берушіні мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушы деп тану туралы талап қоюмен сотқа жүгінуге міндетті). Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 5 шілдедегі № 235-V «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы» Кодексінің 207 бабы 10 тармағына сәйкес лауазымды тұлғаның әкімшілік жауапкершілігі бойынша әкімшілік шара қолдануға ұсынылды.

III.Қорытынды бөлік

  1. Мемлекеттік аудит барысында қабылданған шаралар:

Жоғарыда көрсетілгендей, мемлекеттік аудит барысында және тексеру комиссиясының отырысы өткізілуге дейін жалпы сомасы 64,2 мың теңге тиісті бюджет есебіне өтелді. Сонымен қатар, 161 244,5 мың теңге бухгалтерлік есеп бойынша қалпына келтірулер жасалды.

Мемлекеттік аудит барысында және тексеру комиссиясының отырысы өткізілуге дейін анықталған бұзушылықтар бойынша мемлекеттік аудит объектілерінің лауазымды тұлғаларының әкімшілік жауапкершілігін қарастыру мақсатында Қазақстан Республикасы Қаржы министірлігі Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің Алматы облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит департаментіне, Қазақстан Республикасының «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексінің» 238 бабына сәйкес 1 материал және 207 бабының 10 тармағына сәйкес 6 материал әкімшілік жауапкершілікті қарау үшін жолданған.

Қазіргі уақытта Алматы облысы бойынша ішкі мемлекеттік аудит департаментінде 5 материал қаралуда және 2 материал бойынша лауазымды тұлғалар әкімшілік жауапкершілікке тартылған. Барлық салынған айыппұл сомасы 145,8 мың теңгені құрайды.

Сонымен қатар бюджет қаражатын тиімсіз жоспарлау және тиімсіз пайдалану бойынша Қазақстан Республикасының «Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексінің» 234-1-бабына сәйкес аудит барысында 1 лауазымды тұлғаға айыппұл салыып бюджетке төленген.

  1. Мемлекеттік аудит нәтижелері бойынша тұжырымдар.
  1. Жоғарыда көрсетілгендей, мемлекеттік аудит нәтижесі бойынша жалпы сомасы 1 677 919,4 мың теңге қамтылды, жалпы сомасы 451 097,6 мың теңгеге бұзушылықтар: (соның ішінде 164950,5 мың тенге қаржылық бұзушылықтар, 28483,9 тиімсіз жоспарлаған 257703,2  тиімсіз пайдаланған және 9 рәсімдік сипаттағы бұзушылықтар анықталды).
  2. Анықталған қаржылық бұзушылықтардың басым бөлігі Қазақстан Республикасының «Еңбек Кодексі» кодексінің, Қазақстан Республикасы Қаржы министірлігінің бухгалтерлік есеп жүргізу қағидаларының, Қазақстан Республикасының Бюджет кодексінің, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік сатып алу туралы Заңының, талаптарының сақталмауынан орын алған.
  3. Бюджет қаражаты шығындарын жоспарлау және пайдалану кезінде тиімділік принциптерінің сақталмауы салдарынын бюджет қаражатының тиімсіз жоспарлануына жол берілген.
  4. Қазақстан Республикасы Заңнамаларының тиісті талаптарын сақтамау салдарынан бюджет қаражатының тиімсіз шығысталуына жол берілген.

3.3.Мемлекеттік аудит нәтижелері бойынша ұсынымдар мен тапсырмалар.

Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету жөніндегі міндеттерді іске асыруға бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылу тиімділігіне жүргізілген аудит нәтижелерін негізге ала отырып ҰСЫНАМЫН:

1. Алматы облысы бойынша туризмді ілгерілету жөніндегі міндеттерді іске асыруға бөлінген бюджет қаражатының пайдаланылу тиімділігіне жүргізілген аудит нәтижелерінің Алматы облысы бойынша тексеру комиссиясының  отырысында қаралсын.

2. Мемлекеттік аудит объектілері басшыларымен бюджет және өзге дезаңнаматалаптарыныңбұрмалануынажолбергенбұзушылықтарыныңсалдарынбарыншаазайтуғабағытталған,аудиторлықіс-шарабарысындатиісті бюджет есебіне өндірілген 64,2 мың теңге және есептілік бойыншақалпына келтірілген 161 244,5 мың теңге назарға алынсын және алдағыуақыттаосындайбұзушылықтардыболдырмауменалдыналуүшінжұмыстаржүргізілсін.

  1. Аудит барысында анықталған заңбұзушылықтарды жою мақсатында тиісті аудит объектілеріне бюджет есебіне 2780,3 мың теңге қаражатының өндірілуі туралы нұсқама жолдансын.
    1. Қосымша: Мемлекеттік аудит нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар мен кемшіліктердің жиынтық тізілімі.

 

 

Тексеру комиссиясының мүшесі                                  Қ. Есенаманов

 

Аудит жүргізуге жауапты

2 мемлекеттік аудит бөлімінің басшысы                    А. Сәді

 

Сапа бақылауына жауапты

құрылымдық бөлімшенің басшысы                            С. Елубаева

 

Құқықтық сүйемелдеуге жауапты

құрылымдық бөлімшенің басшысы                           А. Құлмұхамбетова

 

Аудит тобының жетекшісі                                              Надпись: Подписано
29.05.2023 16:18 Есенаманов Қуаныш Бекмұратұлы
Қ. Молдашев

Дизайн и разработка сайта от компании «Licon».
Создано на платформе Alison CMS © 2011-2025. Авторские права защищены законодательством Республики Казахстан.
ZERO.KZ